SULO Belgium N.V. te Ninove
SULO staat meer dan 115 jaar symbool voor traditie, innovatie en toekomstgerichte strategie
rond afvalinzamelmiddelen zoals kunststof afvalcontainers, ondergrondse containers en
identificatie- en weegsystemen en is op zoek naar een
Accountmanager (m/w/d)
FUNCTIEOMSCHRIJVING:
De Accountmanager is commercieel verantwoordelijk voor het aan hem toegewezen gebied met daarbij het creëren en behouden van volledige marktdekking.
Taken die in kader van de functie worden uitgevoerd:
- Opstellen, bewaken en behalen van het verkoopsbudget in de toegewezen regio
- Zorg dragen voor een goede klantbinding door contacten te onderhouden met (huidige en potentiële) klanten.
- Opzetten van een professioneel netwerk binnen de branche en steeds op zoek gaan naar mogelijke uitbreidingen hiervan.
- Het uitbrengen van offertes via de verkoopbinnendienst en deze opvolgen met de (potentiële klant) tot het order is geplaatst.
- Ontwikkelen en verkopen van langdurige samenwerkingscontracten in samenwerking met de operations-afdeling en de binnendienst.
- Continuïteit en uitbreiding van de omzet met de nadruk op juiste verkoopsmarges.
- Het opvolgen van klachten en andere openstaande punten bij klanten.
- Garanderen van een nauwgezet debiteurenbeheer.
- Het opstellen en up-to-date houden van de benodigde rapportages, zowel intern als extern.
- Op de hoogte zijn van de marktontwikkelingen en de vervolgstappen zetten om hierop in te spelen.
- Actieve rol spelen in aanbestedingsdossiers (voorbereidend traject bij de klant alsook administratieve ondersteuning van de tender specialist).
PROFIELVEREISTEN:
- Je beschikt reeds over enkele jaren ervaring (minstens 2 tot 5 jaar) in een commerciële buitendienst waarbij je direct contact had met lokale overheden.
- Je beschikt over voldoende people-skills om te werken op sterke klantrelaties op lange termijn.
- Je hebt interesse in de afvalbranche en de producten en ontwikkelingen binnen deze markt.
- Je kan je vlot uitdrukken in het Frans en Nederlands.
- Je voelt je thuis in een KMO-omgeving, wat betekent dat je graag en goed kan samenwerken met je collega’s, flexibel bent en meedenkt met de organisatie om de werking te verbeteren.
- Als jouw aanpakt getuigt van een hands-on en no-nonsense mentaliteit, dan zal je je snel thuis voelen.
- Je kan vlot communiceren, zowel met je directe collega’s als met de gebruikers, en bent hulpvaardig ingesteld.
- Zelfstandig en flexibel werken schrikt je niet af
AANBOD:
Je komt terecht in een succesvol internationaal bedrijf met een sterk moederbedrijf achter zich waar professionalisering centraal staat. Verder bieden we jou:
- Een afwisselende functie in een dynamisch team en dit binnen een groeiende en gedreven organisatie.
- Doorgedreven opleidingsperiode is voorzien
- Marktconform salarispakket (vast + variabel) aangevuld met voordelen zoals onkostenvergoeding, maaltijdcheques, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering, laptop en gsm
- 32 verlofdagen (20 wettelijke en 12 ADV- dagen)
