U bent hier:

Positieve resultaten klanttevredenheidsonderzoek

February 6, 2013

In oktober 2012 startte SULO een klanttevredenheidsonderzoek. We bevroegen in totaal 98 klanten over onder andere de producten, diensten en marketingactiviteiten van SULO.

Allereerst willen we alle klanten die hebben deelgenomen aan het onderzoek nogmaals hartelijk bedanken. De resultaten van dit onderzoek helpen ons continue te verbeteren. We zijn dan ook erg blij en trots dat maar liefst 77% van de klanten die we hebben benaderd hebben deelgenomen aan het onderzoek, wat statistisch gezien voor dergelijke onderzoeken een zeer hoge score is.

Het onderzoek

In totaal hebben wij 87 klanten telefonisch kunnen bevragen. Daarnaast zijn wij bij 11 grote klanten op locatie geweest. Onderwerpen in dit onderzoek waren onder andere; de producten, diensten, leveringen, onze binnendienst-, en buitendienst en marketinginspanningen.

Via dit bericht informeren wij u graag over de belangrijkste resultaten en verbeterpunten.

Positieve punten

  • Ruim 91% van de klanten heeft aangegeven tevreden te zijn over het aantal contacten met hun accountmanager.
  • Ruim 85% van de klanten heeft aangegeven de kwaliteit  van de SULO producten als goed of zelfs zeer goed te beschouwen.
  • Ruim 87% van de klanten heeft aangegeven ons productaanbod zeer compleet te vinden.
  • Ruim 80% van de klanten heeft aangegeven de kwaliteit van de leveringen goed te vinden.
  • Ruim 80% van de klanten heeft aangegeven de samenwerking met SULO aan te bevelen aan  anderen.

Verbeterpunten

  • Een respectievelijk deel van de klanten heeft aangegeven meer informatie te willen ontvangen over nieuwe producten en diensten van SULO.
  • Diverse klanten geven aan bij een vertraagde levering hierover niet tijdig geïnformeerd te worden.
  • Meerdere malen wordt het meer gevoel van klantenbinding creëren benoemd als verbeterpunt.
  • Meerdere klanten geven aan de klachtafhandeling verbeterd te willen zien.

Acties

Er ligt dus een duidelijk verbeterpunt voor SULO als het communicatie naar u toe betreft. Met deze reden zal SULO de volgende verbeterpunten doorvoeren:

  • SULO heeft het personeel uitgebreid met een marketing assistent om u beter te informeren over onze producten en diensten. Daarnaast is SULO opzoek naar een extra service monteur om de service voor u te verbeteren.
  • SULO is bezig de processen met betrekking tot klachtafhandeling te optimaliseren, zodat u continue op de hoogte gehouden wordt over de status van uw klacht.
  • Op basis van het onderzoek is een actielijst per klant opgesteld waarmee onze accountmanagers de komende tijd actief aan de slag zullen gaan.

Mocht u nog andere verbetertips voor ons hebben, neem dan contact met ons op!